Wegetariański omlet (Puda, cheela) jest to fantastyczna potrawa dla osób które nie mogą zjeść omlet z jajek. Ja prawie co weekend robię to na śniadanie. Więc na co czekamy, zbieramy składniki i do dzieła.

Składniki:

  • 1 szklanka (250 gram) Mąki cieciorkowej
  •  Garam masala 1 ½ łyżeczki
  •  Proszku papryka chili cayenne 1 łyżeczka
  • Kurkuma 1 łyżeczka
  • Mała cebula drobno posiekana 1 szt
  • Pomidor drobno posiekana 1szt
  • Świeża papryka 1 szt (opcjonalna)
  • Sól według smaku
  • Olej do smażenia

Krok 1: Mieszamy wszystkie składniki razem dodając po woli wodę, żeby uzyskać konstytucje jak dla naleśników.

mieszamy składniki

Tutaj  widać prawidłową konsystencję.

prawidłowa konsestencja

Krok 3: Na gorącej patelni dodajemy olej do smażenia i rozprowadzać płynne ciasto na patelni.

rozprowadzać płynne ciasto na patelni

Trik 1: Jeśli podczas gotowania widzimy że formują takie dziurki tzn że konsystencja jest prawidłowa, jak ich nie widać to trzeba nalać trochę wodę (Uwaga, nie przesadzać z ilością wodę) do przygotowanej przez nas mikstury.

prawidłowa konsestencja podczas gotowania

Krok 4: Odwrócić na drugą stronę i lekko smażyć przez 1-2 min. ( do złotobrązowego koloru) i GOTOWY! można serwować z jogurtem lub sos mango lub (nie zdrowa wersja) z keczupem. Smacznego! :)

odwrowić na drugą stronę

Gotowe! Smacznego! :)

omlet wege