Dzienne archiwum: 02,październik,2020

Szybko schudnąć brzuch

Tłuszcz na brzuchu i nadwaga niekoniecznie oznaczają niezdrowe. W rzeczywistości jest mnóstwo osób z nadwagą, które cieszą się doskonałym zdrowiem. I odwrotnie, wiele osób o normalnej wadze ma problemy metaboliczne związane z otyłością.

Dzieje się tak dlatego, że tłuszcz pod skórą nie jest tak naprawdę wielkim problemem (przynajmniej nie z punktu widzenia zdrowia), to raczej problem kosmetyczny. Największe problemy stwarza tłuszcz w jamie brzusznej, czyli tłuszcz brzuszny.

Jeśli masz dużo nadmiaru tłuszczu w talii, nawet jeśli nie jesteś bardzo ciężki, musisz podjąć pewne kroki, aby pozbyć się tłuszczu z brzucha. Tłuszcz brzuszny jest zwykle szacowany na podstawie obwodu tułowia. Można to łatwo zrobić w domu za pomocą prostej miarki. Wszystko powyżej (102 cm) u mężczyzn i (88 cm) u kobiet jest znane jako otyłość brzuszna.

Poparte naukowo sposoby na utratę tłuszczu z brzucha.

Unikaj cukru

Dodatek cukru jest bardzo niezdrowy. Badania wykazały, że zbyt dużo cukru ma szkodliwy wpływ na zdrowie metabolizmu. Cukier jest w połowie glukozą, aw połowie fruktozą i może być rozkładany przez wątrobę tylko w znaczącej ilości.

Kiedy jesz dużo rafinowanych cukrów, wątroba zostaje przeładowana fruktozą i jest zmuszona do przekształcenia jej w tłuszcz.

Wiele badań wykazało, że nadmiar cukru, często z powodu dużej ilości fruktozy, może prowadzić do zwiększonego wzrostu tłuszczu w brzuchu. Niektórzy uważają, że jest to główny mechanizm powodujący szkodliwe skutki zdrowotne cukru.

Zwiększa tłuszcz brzucha i wątroby, prowadząc do insulinooporności i wielu innych problemów metabolicznych.
Pod tym względem płynny cukier jest jeszcze gorszy. Cukry w płynie nie są nawet „rejestrowane” przez mózg w taki sposób, jak robi to z kaloriami stałymi, jeśli spożywasz napoje słodzone cukrem, w końcu będziesz przyjmować więcej kalorii.

Badania pokazują, że napoje słodzone cukrem są powiązane ze zwiększonym ryzykiem otyłości u dzieci nawet o 60% w stosunku do dziennego spożycia. Podejmij decyzję o zminimalizowaniu ilości cukru w ​​posiłkach i napojach i rozważ całkowite wyeliminowanie słodkich napojów. Obejmuje to napoje słodzone cukrem, soki owocowe i różne wysokosłodzone napoje sportowe.

Należy pamiętać, że nic z tego nie dotyczy „całych” owoców, które są niezwykle zdrowe i zawierają wystarczającą ilość błonnika, aby złagodzić negatywne skutki fruktozy. Jeśli chcesz ograniczyć rafinowane cukry, zacznij od czytania etykiet. Nawet pokarmy i smoki reklamowane jako zdrowe pokarmy mogą zawierać duże ilości cukru.

Posiłki bogate w białko

Spożywanie większej ilości białka to dobra długoterminowa strategia redukcji tłuszczu z brzucha. Białka to najważniejsze makroskładniki odżywcze, jeśli chodzi o odchudzanie.

Wykazano, że zmniejsza głód o 60%, zwiększa metabolizm o 80-100 kalorii dziennie i pomaga jeść do 411 mniej kalorii dziennie. Jeśli Twoim celem jest utrata wagi, dodanie białka może być najbardziej skuteczną zmianą, jaką możesz wprowadzić do swojej diety.

Nie tylko pomaga w utracie wagi, ale także pomaga zapobiegać przyrostowi masy ciała, jeśli kiedykolwiek zdecydujesz się przestać chudnąć. Istnieją również dowody na to, że białko jest bardzo skuteczne w zwalczaniu tłuszczu z brzucha. Jedno z badań wykazało, że ilość i jakość białka była związana z tłuszczem w jamie brzusznej. Ludzie, którzy jedli więcej i lepiej białko, mieli znacznie mniej tłuszczu z brzucha.

Inne badanie z Danii wykazało, że białka są powiązane ze znacznie niższym ryzykiem odkładania się tłuszczu z brzucha w ciągu pięciu lat. To badanie pokazuje również, że rafinowane węglowodany i oleje były powiązane ze zwiększonym poziomem tłuszczu z brzucha, podczas gdy odwrotnie zaobserwowano w przypadku owoców i warzyw.

W wielu badaniach, które wykazały, że białka są skuteczne, ilość białka określono jako 25-30% całkowitego spożycia kalorii. To powinien być twój cel. Dlatego staraj się zwiększyć spożycie białka, jedząc pokarmy, takie jak: jajka, ryby, skorupiaki i skorupiaki, rośliny strączkowe, orzechy, mięso, nabiał i niektóre produkty pełnoziarniste. To najlepsze źródła białka, które możesz dodać do swojej diety.

Masz z tym problem?

Jeśli masz problemy z jedzeniem wystarczającej ilości białka, dobrej jakości odżywka białkowa (taka jak serwatka w proszku) to zdrowy i łatwy sposób na zwiększenie całkowitego spożycia. Wskazówka: rozważ także przygotowanie jedzenia w oleju kokosowym. Niektóre badania wykazały, że 30 ml (około dwóch łyżek stołowych) oleju kokosowego dziennie nieznacznie zmniejsza tłuszcz z brzucha.

Węglowodany

Omówiliśmy to już powyżej podczas szybkiej utraty wagi. Ograniczenie spożycia węglowodanów to skuteczny sposób na utratę tłuszczu z brzucha. Potwierdzają to liczne badania. Kiedy ludzie ograniczają węglowodany, ich apetyt spada i tracą na wadze.

Ponad 20 badań wykazało, że diety o niskiej zawartości węglowodanów (niskowęglowodanowych) prowadzą do 2-3 razy większej utraty wagi niż diety o niskiej zawartości tłuszczu. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy grupy niskowęglowodanowe (niskowęglowodanowe) mogą jeść tyle, ile chcą, podczas gdy grupy niskotłuszczowe (niskotłuszczowe) mają ograniczoną ilość kalorii i głodują.

Diety niskowęglowodanowe (niskowęglowodanowe) również prowadzą do szybkiego zmniejszenia masy wody w organizmie, dając ludziom niemal natychmiastowe rezultaty. Dużą różnicę można często zauważyć w ciągu kilku dni.

Istnieją również badania porównujące diety niskowęglowodanowe i niskotłuszczowe i pokazujące, że diety niskowęglowodanowe są szczególnie ukierunkowane na tłuszcz brzuszny i wokół narządów, w tym wątroby.

Oznacza to, że dość duża ilość tłuszczu utraconego na diecie niskowęglowodanowej (niskowęglowodanowej) to niebezpieczny i sprzyjający chorobom tłuszcz brzuszny.

Po prostu unikanie rafinowanych węglowodanów (białego chleba, makaronów itp. Więcej informacji powyżej ) powinno wystarczyć, zwłaszcza jeśli utrzymujesz wysokie spożycie białka. Ale jeśli chcesz szybko schudnąć, Twoim celem jest. Następnie możesz rozważyć zmniejszenie spożycia węglowodanów do 50 gramów dziennie.

To powoduje, że twoje ciało przechodzi w ketozę, powodując zanik apetytu, a twoje ciało używa głównie tłuszczu jako źródła energii. Oczywiście diety niskowęglowodanowe (niskowęglowodanowe) mają wiele innych korzyści zdrowotnych poza utratą wagi. Na przykład mogą mieć pozytywny wpływ na cukrzycę typu 2.

Ćwiczenie

Ćwiczenia są ważne z kilku powodów. To jedna z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, jeśli chcesz żyć długo i zdrowo. Omawiając wszystkie korzyści zdrowotne, jakie dają ćwiczenia, zignorujesz temat tego artykułu, ale ćwiczenia okazały się bardzo skuteczne w redukcji tłuszczu z brzucha.

Nie mówimy jednak o ćwiczeniach brzucha. Utrata tłuszczu w określonym obszarze nie jest możliwa, a wykonywanie niezliczonych brzuszków nie spowoduje utraty tłuszczu w okolicach brzucha.

Jedno z badań wykazało, że ćwiczenie tylko mięśni brzucha przez 6 tygodni nie miało mierzalnego wpływu na obwód brzucha ani ilość tłuszczu w jamie brzusznej. To powiedziawszy, inne formy ćwiczeń mogą być bardzo skuteczne.

Ćwiczenia aerobowe (takie jak chodzenie, bieganie, pływanie itp.) Wykazały duże zmniejszenie tłuszczu z brzucha w badaniach zdrowotnych. Jedno z badań wykazało, że ćwiczenia całkowicie uniemożliwiły ludziom odzyskanie tłuszczu z brzucha po szybkiej utracie wagi, co sugeruje, że ćwiczenia są bardzo ważne dla utrzymania stabilnej wagi.

Ćwiczenia prowadzą również do obniżenia poziomu cukru we krwi i wszystkich innych nieprawidłowości metabolicznych związanych z otyłością.